Φωτορεπορτάζ: Παναγιώτης Σ. Δελλαμάνης
Κείμενο: Κατερίνα Εμμ. Χάλκου
Ένα λιοτρίβι του 19ου αιώνα σε ένα παραδοσιακό χωριό για την εποχή του είναι έκφραση της ενεργής βιομηχανικής δραστηριότητας, ενώ για το σήμερα ένα αποκατεστημένο λιοτρίβι αποτελεί σύμβολο του βιομηχανικού τοπίου που το διατηρεί, αναδεικνύοντας την τοπική ταυτότητα και πολιτιστική του κληρονομιά.
Στη γραφική Κεραμωτή Νάξου η δεύτερη φάμπρικα, το έτερο ελαιοτριβείο της, δίδυμο σχεδόν με το άλλο αποκατεστημένο και πολύ εγγύς σε αυτό, είναι ένα ακόμα τεχνικό μνημείο της εποχής του 1830 που κατέλιπε η βιομηχανική ιστορία του μικρού χωριού.
Ο δραστήριος Σύλλογος Κεραμιωτών Νάξου «Ο Τίμιος Σταυρός» έχει υποσχεθεί την αποκατάστασή του το συντομότερο δυνατό μαζί με τη διατήρηση όλου του υπάρχοντος μηχανολογικού εξοπλισμού του και -γιατί όχι;- την επανάχρησή του.
Ο κύλιντρος, η σκάφη, οι τσουράπες, η μηχανή, η αλυσίδα, το χαρανί, ο «αργάτης» με το «μπεράτι» περιμένουν εκεί με πηνελόπεια υπομονή και κάνουν αίτημα να υπάρξουν ξανά, για να μνημονεύονται τα ανδρικά γενναία χέρια και τα τραγούδια της εργατιάς, η αγωνία για τον επιούσιο και η έλλογη ανθρώπινη επέμβαση στις ευλογίες της φύσης.
Κείμενο: Κατερίνα Εμμ. Χάλκου
Ένα λιοτρίβι του 19ου αιώνα σε ένα παραδοσιακό χωριό για την εποχή του είναι έκφραση της ενεργής βιομηχανικής δραστηριότητας, ενώ για το σήμερα ένα αποκατεστημένο λιοτρίβι αποτελεί σύμβολο του βιομηχανικού τοπίου που το διατηρεί, αναδεικνύοντας την τοπική ταυτότητα και πολιτιστική του κληρονομιά.
Στη γραφική Κεραμωτή Νάξου η δεύτερη φάμπρικα, το έτερο ελαιοτριβείο της, δίδυμο σχεδόν με το άλλο αποκατεστημένο και πολύ εγγύς σε αυτό, είναι ένα ακόμα τεχνικό μνημείο της εποχής του 1830 που κατέλιπε η βιομηχανική ιστορία του μικρού χωριού.
Ο δραστήριος Σύλλογος Κεραμιωτών Νάξου «Ο Τίμιος Σταυρός» έχει υποσχεθεί την αποκατάστασή του το συντομότερο δυνατό μαζί με τη διατήρηση όλου του υπάρχοντος μηχανολογικού εξοπλισμού του και -γιατί όχι;- την επανάχρησή του.
Ο κύλιντρος, η σκάφη, οι τσουράπες, η μηχανή, η αλυσίδα, το χαρανί, ο «αργάτης» με το «μπεράτι» περιμένουν εκεί με πηνελόπεια υπομονή και κάνουν αίτημα να υπάρξουν ξανά, για να μνημονεύονται τα ανδρικά γενναία χέρια και τα τραγούδια της εργατιάς, η αγωνία για τον επιούσιο και η έλλογη ανθρώπινη επέμβαση στις ευλογίες της φύσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου